מתכון לגלידה ביתית

אין כמו גלידה קרה וטעימה ביום קיץ לוהט. אבל אתם יודעים מה יכול להיות אפילו יותר טוב? להכין את הגלידה שלכם בעצמכם בבית.

צילום: מאגר תמונות 123RF

למה להכין גלידה בבית?

מחקרים בדקו ומצאו שגלידה נחשבת לאחד הקינוחים המועדפים על אנשים, במיוחד במדינות חמות כמו ישראל. זה קר, זה טעים וזה מגיע בכל כך הרבה טעמים שונים שיכולים להתאים לכל אחד: אוהבי השוקולד, אוהבי הפירות, אוהבים הטעמים המתוקים ואפילו המלוחים.

 

לפעמים זה קל לרדת לסופר או למכולת השכונתית ולקנות גלידה מוכנה, אבל כשאנחנו מתקרבים בצעדי ענק לחופש הגדול ואנחנו רוצים לתת למשפחה שלנו פינוק יותר בריא שכולל איתו פעילות מהנה אנחנו רוצים להכין גלידה ביתית. אז למה כדאי לנו לחפש מתכון לגלידה ביתית?

 

1. זה טעים! – אחת הסיבות החשובות ביותר לאנשים היא הטעם. גלידה ביתית נחשבת לטעימה להפליא והיא מיוצרת ללא כל מרכיב מלאכותי או צבע מאכל. למעשה כשאתם מכינים גלידה ביתית, אין בה כל חומר משמר שישמור עליה למשך חודשים במקרר. תוכלו לאכול ממנה במשך כמה ימים, אבל בואו נודה בזה – הגלידה כל כך טעימה שלא תוכלו להפסיק לנשנש אותה ואין סיכוי שהיא בכלל תצליח לעמוד במקפיא יותר מכמה ימים.

 

2. כיף עם כל המשפחה – הכנת גלידה ביתית היא דרך מהנה לבלות עם כל המשפחה ביחד. זוהי דרך מצוינת להתחיל לערב את הילדים בבישול ובכלל במטבח. כך כל משתתף בהכנה יכול לתרום ולבחור את הטעם שהוא אוהב וגם לזכות באכילת גלידה טעימה ומשובחת.

 

3. אפשר להפוך אותה ליותר בריאה – כשאתם מכינים גלידה אתם יכולים להחליט מה נכנס פנימה – אתם יכולים להפחית את הסוכר ואת השומן, להוסיף פירות טריים וליצור טעמים חדשים ובריאים.

 

4. זה הקינוח הטוב ביותר לקיץ – אין אחד שלא אוהב גלידות, במיוחד בחודשי הקיץ הלוהטים. אם הוא לא אוהב, כנראה שהוא עוד לא הכין גלידה ביתית. איך עושים זאת ומאיפה מתחילים?

צילום: Jer Chung


איך מכינים גלידה בטעמים השונים?

הידעתם? כדי להכין את הבסיס של הגלידה צריך רק שני מרכיבים: שמנת מתוקה וחלב מרוכז. אל תוך שני המרכיבים הנהדרים הללו ניתן להוסיף כל תוספת שאתם אוהבים כדי להכין גלידה ביתית מופלאה. אספנו עבורכם כמה אופציות לגלידות טעימות וקלות להכנה.

צילום: Alisha Mishra


גלידה בטעם תות

רכיבים: 300 גרם תותים טריים או קפואים, 2 כוסות שמנת מתוקה, פחית חלב מרוכז.

  • ניקח את התותים שלנו ונערבב אותם בבלנדר, עד לקבלת עיסה אחידה.
  • אל תוך קערה נשפוך את השמנת המתוקה ובעזרת מיקסר נתחיל לערבב עד לקבלת מרקם מוקצף. נוסיף לשמנת שלנו את החלב המרוכז ואת עיסת התותים שהכנו מראש ונמשיך בערבוב.
  • נחתוך לקוביות כמה תותים ונשים אל תוך הקערה שלנו ונערבב הפעם ידנית.
  • נעביר הכל לתוך תבנית צרה, נכסה בניילון נצמד ונשים במקפיא לפחות ל6 שעות.

צילום: Micheile.com


גלידה בטעם שוקולד

רכיבים: 2 כוסות שמנת מתוקה, פחית חלב מרוכז, קקאו או שוקולית, שבבי שוקולד לקישוט.

  • אל תוך קערה נשפוך את השמנת המתוקה ונערבב אותה בעזרת הבלנדר עד לקבלת מרקם מוקצף. נוסיף את החלב המרוכז ואת הקקאו או השוקולית ונמשיך בערבוב. נוסיף את שבבי השוקולד ונערבב ידנית.
  • נעביר את הכל לתוך תבנית צרה, נכסה בניילון נצמד ונשים במקפיא לפחות ל6 שעות.

צילום: Krisztina Papp


גלידה בטעם פירות יער

רכיבים: פירות יער קפואים, 2 כוסות שמנת מתוקה, פחית חלב מרוכז.

  • ניקח את פירות היער ונכנסים אותם לתוך בלנדר. נערבב עד לקבלת עיסה אחידה.
  • בקערה נפרדת נערבב בבלנד את השמנת המתוקה עד לקבלת מרקם מוקצף. אליו נוסיף את החלב המרוכז ואת עיסת פירות היער שלנו ונערבב שוב בבלנדר.
  • נעביר הכל אל תוך תבנית צרה, נכסה בניילון נצמד ונשים במקפיא לפחות ל6 שעות.
  • זכרו שאתם יכולים לשנות את התוספות ולהוסיף את הדברים שאתם אוהבים, לעשות ניסויים להמציא טעמים מטריפים. שיהיה לכם בתאבון וכדאי שתתחילו לפנות מקום במקפיא.

צילום: Jill Wellington