מתכון ללזניה הטעימה ביותר

אין דבר יותר משמח מתבנית לזניה חמה וטעימה. בין אם אתם מכינים את המנה לאירוח או לארוחת הצהריים השבועית, כדאי לדעת איך להכין אותה בצורה הטובה ביותר.

צילום: Alleksana

מה צריך לזכור?

לפני שאנחנו ניגשים למתכון שיגרום לכם ללקק את האצבעות, נתחיל בכמה דגשים שרצוי לזכור לפני שבכלל מתחילים לבשל את המנה המופלאה.

1. שימוש ברכיבים המתאימים ביותר – כשאנחנו מבשלים לזניה, אנחנו צריכים להשתמש ברכיבים הנכונים, כדי להבטיח שהמנה שלנו תצא טעימה באמת. אם החלטתם שהלזניה תהיה בשרית, זכרו שלא כל סוג בשר יכול להתאים. בשר טחון יכול להגיע בכל מיני צורות, כשהפחות מומלץ הוא העוף בגלל הצורה היבשה שהוא נותן ללזניה והמומלץ ביותר הוא בשר הבקר שגם לאחר בישול נשאר רך וטעים.

אם החלטתם להכין לזניה חלבית, זכרו שבחירת הגבינות יכולה להשפיע רבות על הלזניה – רצוי להשתמש בגבינות עשירות ובשמנת איכותית ולא לבחור בגבינות רזות, כי הן יכולות לגרום ללזניה להיות יבשה ופחות טעימה.

2. הרכבת הלזניה – זהו שלב חשוב מאוד בכל תהליך הבישול. נמליץ לכם להשקיע בתבנית לזניה מתאימה, כזו שעומקה הוא לפחות 3 ס"מ. כל זאת כדי שהשכבה העליונה לא תצא לכם מחוץ לתבנית ותשפך אל תוך התנור. לפני שאתם מתחילים, מירחו את התבנית שלכם בשכבה דקה של רוטב כדי שהפסטה לא תדבק לתבנית.

אחרי שאתם בונים את הלזניה ומניחים שכבת פסטה, שכבת רוטב ושוב ושוב, שימו לב שהשכבה האחרונה של הפסטה צריכה להיות מכוסה לחלוטין ברוטב כדי למנוע ממנה להיות קראנצ'ית ולא נעימה בפה.

3. בישול – אל תמהרו להגיד שהלזניה שלכם מוכנה. תנו לה להתבשל באיטיות, כסו אותה בנייר כסף ואחרי שעה של אפייה פיתחו אותה ותנו לה להתבשל ככה עוד 15 דקות – זה נותן לה רכות וטעם עשיר.

4. אפשר לוותר על פסטה ביתית – למרות שזה נראה טוב, לפעמים אפשר לוותר על השואו. אל תתעסקו בפסטה טרייה, מדובר בהמון עבודה ללא כל תמורה ברורה. יש המון דפי לזניה מצוינים בסופרים שתוכלו לקנות. כך גם רוטב העגבניות – כשאין לכם זמן או כוחות, תוכלו להשתמש ברסק עגבניות קנוי מהסופר ולשכלל אותו לפי רצונכם.

5. מתכון – להיות בטוחים בעצמכם זה נהדר, אבל לפעמים כדאי לסמוך על מתכון מסודר שיגרום לכם לעבוד לפי השלבים המסודרים ביותר, לתוצאה מושלמת. שימו לב, המתכון ממש בהמשך.

צילום: Alleksana


מתכון ללזניה בשרית

רכיבים:

  • חבילה של דפי לזניה
  • 500 גרם בשר בקר טחון
  • 3 בצלים קטנים
  • 5 שני שום
  • שמן זית
  • תבלינים לטעמכם – מלח, פלפל, פפריקה מתוקה, אורגנו
  • רוטב עגבניות ללזניה
  • 1 כפית סוכר
  • 3 עגבניות טריות
  • מים
  • גבינה מגורדת

מתחילים בהכנה:

  1. תחילה, נחמם את המחבת עם מעט שמן ונטגן את שני הבצלים על מחבת עד שיגיע לצבע המוזהב.
  2. נוסיף אליו 2 שיני שום ונמשיך בטיגון.
  3. כעת נעבור לבשר שלנו – אל המחבת עם השום והבצל נוסיף את הבשר, מלח ופלפל ונמשיך לטגן ולערבב עד שצבע הבשר יחל להשתנות.
  4. כעת נעבור להכנת רוטב העגבניות:
  5. במחבת נוספת נטגן שוב את הבצל והשום ואליהם נוסיף את רוטב העגבניות, העגבניות הטריות (רצוי ללא הקליפה), הסוכר, מלח, פלפל והתבלינים הנוספים שבחרתם ונערבב. כדי להסמיך את הרוטב תוכלו להוסיף מעט קמח וכדי לדלל את הרוטב תוכלו להוסיף מעט מים.

מתחילים בהרכבה:

  1. כמו שציינו בהתחלה, כדי שדפי הלזניה לא ידבקו לתבנית, עלינו למרוח שכבה דקה של הרוטב שלנו בתחתית.
  2. כעת נשים שכבה של דפי הלזניה, שכבה של רוטב וכן הלאה. שימו לב שהשכבה האחרונה מלאה ברוטב כדי לא ליצור שכבה יבשה.
  3. כעת, כסו את התבנית בנייר כסף והכניסו לתנור לאפייה ארוכה.
  4. אחרי בישול של שעה פיתחו את נייר הכסף ופזרו מעל את הגבינה המגורדת שלנו והכניסו לרבע שעה נוספת.

זה הכל! הלזניה שלכם מוכנה לארוחה הטעימה שלכם – שיהיה לכם בתיאבון.

צילום: Alleksana