רוצים להפתיע במטבח? התחילו כאן – טיפים לבשלנים מתחילים

אם תמיד קינאתם באנשים שמוציאים תבשילים נהדרים, הסתכלתם בתוכניות בישול בהערצה, אך רק עכשיו החלטתם להפשיל שרוולים, את הטיפים הבאים לא תרצו לפספס. אספנו עבורכם טיפים לבשלנים מתחילים מתוך מטרה לעזור לכם לעשות את צעדיכם הראשונים במטבח. כבר עכשיו נציין כי אין כמו תרגול וככל שתתרגלו כך תגלו עולם שלם של טעמים. מוכנים? התחילו לבשל.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

טיפ ראשון – קראו את המתכון במלואו לפני שאתם יוצאים לדרך

את הטיפ הזה אתם רוצים לשנן כיוון שגם ותיקים מכם משתמשים בו. ישנם כל כך הרבה מתכונים ברשת אך אין דבר מתסכל יותר מלהתחיל את העבודה ולהסתבך באמצע. כשאתם הולכים אחרי מתכון אתם רוצים לוודא שיש לכם את החומרים ושאתם מבינים את התהליך.

לכן, הדרך הנכונה היא קודם כל לקרוא את המתכון במלואו, לראות שהבנתם מה אתם צריכים לעשות ושיש לכם את כל המרכיבים והכלים ורק אז להתחיל את המלאכה.

טיפ שני – תטעמו לאורך כל הדרך

לכל אורך הדרך אתם רוצים לטעום את מה שאתם מכינים. הכוונה בטעימה היא טיפונת, רק כדי להרגיש את הטעם. אם אתם לא בטוחים האם יש להוסיף תבלינים, מלח או סוכר, אל תדאגו, עם הזמן תפתחו חוש בשלנים. שימו לב, אתם צריכים לעשות טעימה קלה ולא לאכול מהבלילה שלפניכם.

אל תחששו להוסיף עוד מלח, גם לעוגות, עוגיות, אך כמובן אל תגזימו

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


טיפ שלישי – תוסיפו עוד קצת מלח, גם למאכלים מתוקים

מלח מגביר טעמים ולכן הוא משתלב גם במאכלים מתוקים. אל תחששו להוסיף עוד מלח, גם לעוגות, עוגיות, אך כמובן אל תגזימו. כשהדבר נוגע למאכלים מלוחים, בחרו האם להוסיף עוד מלח או לא על פי טעימה (כפי שמצוין בטיפ הקודם).

טיפ רביעי – דאגו שתהיה לכם את רשימת הכלים הבאה

• סכין טובה – אתם רוצים שתהיה לכם לפחות סכין אחת איכותית. היא לא חייבת להיות גדולה אלא נוחה וארגונומית. השקעה בסכין היא השקעה לטווח ארוך וכשתבחרו את האחת המתאימה לכם, תיהנו ממנה לאורך שנים.

• משקל מטבח – מתכונים רבים כוללים מידות על פי כוס ומשקלים. מומלץ להחזיק סט כוסות, כפות ומשקל ביתי. כל אלה לא יקרים וההשקעה משתלמת, במיוחד במאפים.

• קרש חיתוך גדול – דאגו שיהיה לכם קרש חיתוך גדול ונוח. שימו לב, קרש חיתוך עבור בשר צריך לשמש רק את הבשר ובנפרד חשוב שיהיה לכם קרש לירקות.

• ששת – אתם יכולים להסתפק גם בכלי ששת בסיסיים וזולים אך חשוב שיהיו לכם תרווד, מצקת, כף הגשה, מועך תפוחי אדמה ומערבל ידני.

• כלי בישול – חשוב שיהיו במטבח מספר כלי בישול כולל סיר ומחבת. הגודל צריך להיות תואם לכמות האנשים שאוכלים בדרך כלל.

• כלי אפייה – כדאי שבכל מטבח תהיה תבנית פיירקס אחת (לפחות), תבנית אינגליש קייק, תבנים עגולה ומרובעת.

העיקר שתהנו מהתהליך!

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


טיפ חמישי – הפעילו את הטיימר לפחות זמן ממה שכתוב

בשלנים מתחילים רבים יכולים להעיד כי הזמן שהיה כתוב במתכון לא באמת היה תואם את מה שהיה צריך במציאות. הסיבות לכך הן תנורים שעובדים בצורה שונה וכיריים שהטמפרטורה שלהם לא אחידה. דבר אחד משותף לרוב המתכונים והוא שתרצו לבדוק את מה שהכנתם לפני שהגיע הזמן.

בתבשילים תרצו לפתוח את הסיר לעתים קרובות, לבדוק טעמים, לתקן, להוסיף מים אם צריך ולטעום את התוצאה הסופית כדי לבדוק אם היא מוכנה. באפייה צריך להקפיד על תנור סגור ולכן לבדוק קצת לפני שהגיע הזמן כפי שמצוין במתכון.

טיפ שישי – הקפידו על ניקיון לאורך כל הדרך

עוד לפני שתתחילו לבשל או לאפות, חשוב שיהיה לכם משטח עבודה נקי ומסודר. לאורך כל הדרך הקפידו על הניקיון. לנוחיותכם, שימו על השיש קערה שתהיה מיועדת לפסולת ופנו אותה מדי פעם. אם הכיור מתחיל להיות עמוס, זה סימן שצריך לעשות הפסקת ניקיון.

אם תתחילו לבשל או לאפות כשהמטבח מסודר, יהיה לכם הרבה יותר קל להתנהל מול המתכון ובסופו של דבר יהיו לכם פחות משימות ניקיון.

טיפ שביעי – שימו לב ללוחות הזמנים

נסו שלא להתחיל עם פרויקט שדורש מכם יותר מדי זמן והכנות. שימו לב למה שכתוב במתכון וכמה זמן באמת תצטרכו לפנות כדי להגיע לתוצאה הרצויה. אל תשאירו תבשילים על הכיריים או אוכל בתנור כשאתם צריכים לצאת מהבית. תכנון נכון הוא מפתח להצלחה. בתאבון.