מתכון לפנקייקים הטעימים ביותר

ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום – לפעמים מתחשק לנו לאכול חביתה, לפעמים דגני בוקר ולפעמים אנחנו רוצים להתפנק ולאכול פנקייק חמים ומתוק.

צילום: מאגר תמונות 123RF

הפנקייקים שישפרו את מצב הרוח שלכם

פנקייקים כבר מזמן הפכו להיות אחד הדברים הטעימים והפשוטים ביותר שניתן לבשל. הקינוח הצנוע הזה גם נראה טוב, גם מזין וממלא את הבטן וגם נחשב לאופציה מצוינת לארוחת בוקר. כולנו מכירים את ההרגשה הזאת כשאנחנו מתעוררים בבוקר ואמא מכינה לכולם פנקייקים טעימים ועכשיו בתור אנשים בוגרים הגיע הזמן ללמוד להכין את אותם הפנקייקים המפנקים.

לפני שנתחיל לדבר על המתכון עצמו, אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים שכדאי לכם לקרוא לפני שאתם ניגשים להכין פנקייקים.

1. הכנות חשובות – לפני שאתם מתחילים להכין את בלילת הפנקייקים, כדאי לכם להכין תוספות טריות. לאותם האנשים שאוהבים להוסיף פירות ורטבים לפנקייק, הכנה זאת תעזור לכם לוודא שלא תאבדו כל טריות מהארוחה שלכם. הוציאו מראש את סירופ המייפל או כל סירופ שאתם אוהבים להוסיף מהמקרר שלא יהיה צמיגי מדי, הכינו לכם קצפת שתעמוד ותקבל צורה, חיתכו את הפירות שיהיו בטמפרטורות החדר – זכרו כי התוספות צריכות לחכות לפנקייקים ולא להפך.

2. הסדר חשוב – כשאתם מתחילים להכין את בלילת הפנקייק, התחילו מהמרכיבים הרטובים ולאחר מכן הוסיפו את היבשים. ערבבו את המרכיבים הנוזליים עד שתראו שמתחילות להיווצר בועות. רק לאחר מכן ניתן יהיה להוסיף את המרכיבים היבשים. זה יעזור לכם לערבב פחות את המרכיבים הסופיים, ויגרום להתמזגות מצוינת של כל מרכיב. הוספת החומרים היבשים על גבי הרטובים מונעת הידבקות של הבלילה לקערה ולשטיפה יותר פשוטה.

3. מנוחה – תנו לבלילה שלכם לעמוד בזמן שהמחבת מתחממת. זה יאפשר לכל החומרים להתקבע ולפנקייק שלכם להיות מושלם ברגע שהוא נוגע במחבת החמה. רצוי לתת לבלילה לעמוד חמש דקות, כשבזמן הזה תוכלו לראות שהיא מסמיכה.

4. השתמשו במצקת לא גדולה כדי להניח את הבלילה על המחבת – זה הגודל המושלם של הפנקייק ואתם תראו כמה נוח יהיה לכם להשתמש בה על מנת ליצור פנקייקים עגולים ומושלמים.

5. הפכו את הפנקייקים בזמן – אין צורך למהר, פעולת ההפיכה צריכה להתבצע רק כאשר אתם רואים בועות קטנות לאורך כל הפנקייק.

צילום: מאגר תמונות 123RF


רכיבים

  • 1 כוס קמח
  • 2 כפות סוכר
  • 2 כפיות אבקת אפיה
  • 2\1 כפית מלח
  • 1 כוס חלב
  • 2 כפות חמאה או שמן צמחי
  • 1 ביצה
  • תוספות לאחר כך כמו סירופ מייפל, דבש, ריבה, פירות ועוד.

איך מכינים פנקייקים?

  1. בקערה קטנה טורפים ביחד קמח, סוכר, אבקת אפייה ומלח. בקער נוספת נטרוף יחד את החלב, החמאה (או השמן) וביצה. אל תוך התערובת הרטובה נתחיל להוסיף את המרכיבים היבשים ונערבב היטב. שימו לב שאנחנו לא רוצים להקציף אלא רק לערבב היטב עד להשגת תערובת אחידה.
  2. ניתן לבלילה שלנו לנוח ובינתיים נחמם מחבת. ניקח נייר סופג, נטבול אותו במעט שמן ונעביר על המחבת בצורה אחידה.
  3. כעת ניתן להתחיל להכין את הפנקייק – ניקח מצקת ונשפוך בנקודה אחת את תכולתה על המחבת. נחכה לבועות קטנות לאורך כל הפנקייק ונהפוך אותו לצד השני. שימו את הפנקייקים בערמה אחד על השני לשמירה על חמימות.
  4. כעת כשהפנקייקים שלנו מוכנים, ניתן להוסיף את התוספות שאנחנו אוהבים. אוכמניות, בננות ותותים בחורף, אננס, אפרסק וענבים בקיץ. כמובן לא לשכוח סירופ מייפל לחוויה מושלמת וטעימה. המתכון קל להכנה ואנחנו מבטיחים לכם שכל מי שיאכל את הפנקייקים ייהנה מכל ביס.